23 Kasım 2013 Cumartesi

MİSKİNLER TEKKESİ ROMAN ÖZETİ-MİSKİNLER TEKKESİ KİTAP ÖZETİ-MİSKİNLER TEKKESİ REŞAT NURİ GÜNTEKİN

MİSKİNLER TEKKESİ ROMAN ÖZETİ,MİSKİNLER TEKKESİ KİTAP ÖZETİ,MİSKİNLER TEKKESİ REŞAT NURİ GÜNTEKİN,reşat nuri güntekin miskinler tekkesi roman özeti, miskinler tekkesi özeti,miskinler tekkesi özet

MİSKİNLER TEKKESİ ROMAN ÖZETİ


http://kitabistann.blogspot.com.tr/Eserin kahramanında daha küçüklüğünde ev halkının kızmasına rağmen dilenci taklidi yapmasıyla başlayan dilencilik özentisi vardır. Bu dilencilik oyunu, ona hayatının sonuna kadar bir etiket gibi yapışır. Yapıtın kahramanı çocukluğunda oyunlar oynamayı sevmeyen, oturduğu yerden kalkmak istemeyen bir yapıya sahiptir.

Korkak pısırık bir kişi olan eserin kahramanı, daha sonra yaş on yedi-on sekiz olunca delikanlılığın da verdiği cesaretle biraz havalanır. Kolalı gömlekler, ütülü pantolonlar giyip dışarı çıkar, ama yine de rüyasında kendisini Don Kişot gibi görmekten alamaz.

Kahramanımız bir gün mahallesinde çıkan bir yangında evin  içindekileri kurtarmaya gitmek ister fakat kız kardeşi ona izin vermez. Bunlar umursamaz bir tavırla evde oyun oynamaya başlıyorlar, arada bir yukarı çıkarak yangının sönüp sönmediğine bakarlar. Ama sabaha karşı evlerinin de yanmasına mani olamazlar.

Evleri yanınca eski mahallelerinden başka bir mahalleye taşınırlar. Yeni evleri eski evleri kadar güzel olmamasına rağmen tek tesellisi bir görüşte aşık olduğu komşu kızı Mesrure’dir. Mesrure’yi evin bir köşesinden izler; ama bir türlü cesaretini toplayıp onunla konuşamaz. Çünkü kahramanımızın kafası çok büyük olduğu için Mesrure’nin cevabının ‘hayır’ olabileceği endişesi vardır aklında. Mesrure’nin babası, bir süre sonra onların aile dostu olmaya başlar. Akşamları evlerine gelir, oturur, muhabbet ederler. Mesrure’nin babası şiiri çok sever. Ve arada bir dörtlükler okur. Kahramanımız Mesrure'nin babasını etkilemek için kendini şiire adamıştır. Mesrure’nin babası şiir okumaya başlayınca o da okunan şiirin sonunu getirir. Mesrure’nin babası ondan gerçekten etkilenir. En sonunda dadıların da aracılığıyla Mesrure’ye evlilik teklifi götürürler. Mesrure de bu teklifi kabul eder. Ama meşrutiyet inkılabının olduğu yılda, dayısı yüzünden evleri dağılır. Büyükannesi ve bacısıyla birlikte başka bir eve taşınırlar. Babaannesini kaybeder. Artık evden ayrılma zamanı gelmiştir. Sakallı Talat diye biriyle tanışır, onunla arkadaşlık kurar. Talat memurdur. Talat’ın tavsiyesiyle Zeynep Hanım Konağı’nda eğitim almaya başlar. Edinmiş olduğu çevre yüzünden Sinop’a cezaevine gönderilir. Cezaevinden salıverilmesiyle, kendisine kalacak bir yer bulur, burada arzuhal ve köylü mektupları yazmaya başlar.

Daha sonra düşüncesiz bir şekilde İstanbul’a döner. Talat’la tekrar karşılaşır. Talat onun elinden tutar ve ona bir iş bulur. Artık kahramanımız bir okulda yazı hocalığı ve katiplik yapacak ve okulda kalacaktır. Birkaç yıl sonra askerlik çağı gelir. Ama bütün yoklamalarda kafası büyük olduğu için sorun çıkar. Ona her gittiği yerden "bugün git yarın gel" derler. Sonradan askere de alınır ve Mısır cephesine gitmek için yolculuk başlar. Yolculukta kargaşa çıkar ve Mısır'a varmadan yürüyerek memlekete geri dönmeye başlar. Yürüye yürüye Konya’ya gelir, burada kendini biraz toplayıp yeniden yola koyulur. Ve İzmir'e varır yürüyerek. Burada hastalandığı için bir hastanede yatar. Hiç parası kalmadığı için taburcu bile edilemez. Hastane müdürü, ölmüş bir kişinin elbiselerini vererek ona yardım eder. Daha sonra taburcu olur. Hastaneden çıktığı sıralarda  İzmir işgal altında olduğu için bir tütün deposunda kalır. Günleri artık çok daha kötüye gider. Cami önünde beklerken kadının birinden ilk sadakasını alır. Bu aldığı ilk sadakayı bir müddet elinde tutar ve ona bakar. Bu parayla akşama yiyecek alır ve kaldığı yere götürerek oradakileri sevindirir.

Dilenciliğe başlamasıyla kazancı epey artar. Dilencilikten topladığı para artık doktorlara büyük belediye memurlarının maaşına yaklaşmaya başlamıştır. Kendine bir ev bile tutar bu paralar ile. Tuttuğu evin çevresinde Arap komşuları vardır.

Bu mahalleden bir de İsmail adında bir evlatlık edinir. İsmail çok zeki ve çalışkan bir çocuktur. Okumaya, bilgiye, öğrenmeye karşı aşırı bir tutkusu ve isteği vardır. Kahramanımıza bu yüzden pek çok sorular sorar. Bir zaman sonra kahramanımız ile İsmail'in arası açılır ve İsmail'i Talat'ın yardımı ile yatılı bir okula verir. Bir zaman sonra İsmail büyür ve evlatlık olduğunu öğrenir. Yine bir zaman sonra İsmail, mühendis olur ve evlenir. Karısını kahramanımızın yanına getirir ve kendisini eşine "Babam" diye takdim eder. Kahramanımız bu durumu hem çok sevinir hem de bu durumdan oldukça duygulanır.

Kaldığı yerdeki Arap komşuları, sabah erkenden çıkıp akşam geç dönmesini merak etmişler, bu durumu kahramanımıza sorduklarında "iş arıyorum" cevabını almışlardır. İş istediği yerlerden aldığı cevaplar üzüyor fakat yılmıyordu. Sonunda dilediği oldu ve iş bulur. Çok sevinir. Çünkü o gün başkaları gibi çalışarak ekmeğini kazandığı gündür.

11. SINIF DİL VE ANLATIM DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLANINA GÖRE HAZIRLANMIŞ KONU ANLATIM LİSTESİ

11. Sınıf (Lise 3) Dil ve Anlatım Dersi Müfredat Konuları, Ders Anlatımları,11. SINIF DİL VE ANALTIM DERSİ YILLIK PLANINA GÖRE HAZIRLANMIŞ KONU ANLATIM LİSTESİ,11. sınıf dil ve anlatım ünitelendirilmiş yıllık planına göre hazırlanmış konu anlatım listesi

1. ÜNİTE: METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI
    1. Metinlerin Sınıflandırılması
    
2. ÜNİTE: ÖĞRETİCİ METİNLER
    1. Mektup

    2. Günlük (Günce) 
    3. Anı (Hatıra) 
    4. Biyografi (Hayat Hikâyesi), Otobiyografi 
    5. Gezi Yazısı (Seyahatname) 
    6. Sohbet (Söyleşi)
    7. Haber Yazıları
    8. Fıkra 
    9. Deneme
   10. Makale 
   11. Eleştiri (Tenkit)

3. ÜNİTE : SÖZLÜ ANLATIM

    1. Röportaj

    2. Mülakat (Görüşme)
    3. Söylev (Hitabet, Nutuk)

11. SINIF TÜRK EDEBİYATI DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLANA GÖRE HAZIRLANMIŞ KONU ANLATIM LİSTESİ

11. Sınıf (Lise 3) Türk Edebiyatı Dersi Müfredat Konuları, Edebiyat Dersi Konu Anlatımları,11. sınıf Türk edebiyatı dersi öğretim planı,11. Sınıf türk edebiyatı dersi yıllık planına göre hazırlanmış konu anlatım listesi,11. sınıf edebiyat dersi müfredatı


1. ÜNİTE: EDEBİYATLA DÜŞÜNCE, SOSYAL VE SİYASİ HAYATIN İLİŞKİSİ

1. Edebiyat, Sosyal ve Siyasi Hayat İlişkisi

2. Yenileşme Dönemi

2. ÜNİTE: TANZİMAT DÖNEMİ EDEBİYATI 

1. Tanzimat Dönemi Edebiyatının Oluşumu
2. Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı Öğretici Metinler
3. Tanzimat Döneminde Şiir
4. Olay Çevresinde Oluşan Edebî Metinler

A. Tanzimat Dönemi Anlatmaya Bağlı Edebî Metinler
Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı Hikaye ve Roman

B. Göstermeye Bağlı Edebî Metinler
Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatında Tiyatro
 

5. Tanzimat Donemi Edebiyatının Genel Özellikleri Tanzimat Edebiyatı Temsilcileri Yazarları Şairleri Sanatçıları
 

3. ÜNİTE: SERVETİ FÜNUN EDEBİYATI (EDEBİYATI CEDİDE) VE FECRİ ÂTİ TOPLULUĞU

1. Servetîfünun Edebiyatının Oluşumu

2. Serveti Fünun Edebiyatı Öğretici Metinler (edebî tenkit, gezi, hatıra, makale)
a. Serveti Fünün Edebiyatında Edebî Tenkit
b. Serveti Fünun Edebiyatında Gezi Yazısı
c . Serveti Fünün Edebiyatında Hatıra
d . Serveti Fünün Edebiyatında Makale


3. Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Metinler (Şiir) ve Mensur Şiir

a. Servet-i Fünun Şiiri ve Özellikleri
b. Mensur Şiir

4. Serveti Fünun Edebiyatı Olay Çevresinde Oluşan Edebî Metinler-Serveti Fünun Edebiyatı Anlatmaya Bağlı Edebî Metinler
Serveti Fünun Edebiyatında Hikâye ve Roman

5. Servetifünun Edebiyatının Genel Özellikleri
Serveti Fünun Edebiyatı Temsilcileri Yazarları Şairleri Sanatçıları
6. Fecri Âti Topluluğu (1909 - 1912)
7. Fecri Âtî Şiiri

4. ÜNİTE: MİLLÎ EDEBİYAT DÖNEMİ (1911 -1923)


1. Milli Edebiyat Döneminin OluşumuFikir Akımları

2. Millî Edebiyat Dönemi Öğretici Metinler
(makale, fıkra, sohbet, deneme, eleştiri, tarih, hatıra)
a. Milli Edebiyat Dönemi Makale
b. Milli Edebiyat Dönemi Fıkra
c. Milli Edebiyat Dönemi Sohbet
d. Milli Edebiyat Dönemi Tarih-Tenkit
e. Milli Edebiyat Dönemi Hatıra
f. Milli Edebiyat Dönemi Deneme
 

3. Milli Edebiyat Dönemi Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Metinler (Şiir)
» Millî Edebiyat Dönemi Şiirlerini Gruplandırma
a. Sade Dil ve Hece Ölçüsüyle Yazılmış Şiir
b. Saf (Öz) Şiir Anlayışı, Özellikleri, Temsilcileri
c. Halkın Yaşayış Tarzını ve Değerlerini Anlatan Manzumeler
d. Millî Edebiyat Dönemi Şiirinin Özellikleri
 

4. Milli Edebiyat Dönemi Olay Çevresinde Oluşan Edebî Metinler


A. Anlatmaya Bağlı Edebî Metinler
a. Milli Edebiyat Dönemi Hikâye
b. Milli Edebiyat Dönemi Roman
c. Milli Edebiyat Dönemi Anlatmaya Bağlı Edebî Eserlerin (Hikâye-Roman) Özellikleri

B. Milli Edebiyat Dönemi Göstermeye Bağlı Edebî Metinler (Tiyatro)

5. Milli Edebiyat Döneminin Genel Özellikleri

**"Yeni Lisan" makalesinin özellikleri...

9. SINIF TÜRK EDEBİYATI DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLANA GÖRE KONU ANLATIM LİSTESİ

9. Sınıf Türk Edebiyatı Dersi Müfredat Konuları, Edebiyat Dersi Konu Anlatımları,9. sınıf edebiyat konuları,9 sınıf Türk edebiyatı konuları,9. sınıf Türk edebiyatı konu anlatımı,9. sınıf Türk edebiyatı dersi müfredatı

1. ÜNİTE: GÜZEL SANATLAR VE EDEBİYAT  


1. Güzel Sanatlar İçinde Edebiyatın Yeri
2. Edebiyatın Bilimlerle İlişkisi
3. Dilin İnsan ve Toplum Hayatındaki Yeri ve Önemi
4. Metin
5. Edebî Metin
6. Edebiyat ve Gerçeklik

2. ÜNİTE: COŞKU VE HEYECANI DİLE GETİREN METİNLER (ŞİİR)

1. Şiir İnceleme Yöntemi 

a. Şiir ve Zihniyet 
b. Şiirde Ahenk 
c. Şiir Dili 
    Edebî Sanatlar
          Teşbih (Benzetme)
          İstiare (Eğretileme)
          Ad Aktarması (mecaz-ı mürsel)
          Tariz (iğneleme)
          Kinaye (ima)
          Teşhis (Kişileştirme)
          İntak (Konuşturma)
          Tevriye
          Tenasüp
          Tezat (Zıtlık)
          Hüsn ü Talil (Güzel sebebe bağlama)
          Mübalağa (abartma)
          Tecahül ü Arif (Bilip bilmezlikten gelme)
          Telmih (Hatırlatma)
          İstifham (Soru sorma)
ç. Şiirde Yapı 
    Şiir birimleri
          Dize
          Beyit
          Dörtlük
          Bent
d. Şiirde Tema 
e. Şiirde Gerçeklik ve Anlam 
f. Şiir ve Gelenek 
g. Yorum 
ğ. Metin ve Şair

2. Şiir Okuma 

3. Manzume ve Şiir 
    Lirik Şiir
    Pastoral Şiir
    Didaktik Şiir
    Epik Şiir
    Satirik Şiir
    Dramatik Şiir

3. ÜNİTE: OLAY ÇEVRESİNDE OLUŞAN EDEBÎ METİNLER
 

1. Olay Çevresinde Oluşan Edebî Metinlerin Sınıflandırılması

2. Anlatmaya Bağlı Edebî Metinleri İnceleme Yöntemi
a. Metin ve Zihniyet 
b. Yapı (Olay Örgüsü, Kişiler, Mekân, Zaman) 
c. Tema
ç. Dil ve Anlatım 
d. Metin ve Gelenek
e. Anlama ve Yorumlama
f. Metin ve Yazar

3. Anlatma Esasına Bağlı Metinleri Okuma

Anlatmaya Bağlı Edebî Metin Örneklerini İnceleme (Masal, Destan, Hikâye, Fabl, Roman). 
4. Göstermeye Bağlı Edebî Metinler (Karagöz, Orta Oyunu ve Seyirlik Oyunları, Modern Tiyatro)
Göstermeye Bağlı Edebî Metinleri Tanıma (Tiyatro)

4. ÜNİTE: ÖĞRETİCİ METİNLER


1. Öğretici Metinleri İnceleme Yöntemi 

a. Metin ve Zihniyet 
b. Öğretici Metinlerde Yapı (Plan) 
c. Ana Düşünce 
ç. Dil ve Anlatım 
d. Metin ve Gelenek 
e. Anlam 
f. Metin ve Yazar 
g. Yorum

2. Öğretici Metinleri Okuma

a. Tarihî Metinler 

b. Felsefi Metinler 
c. Bilimsel Metinler 
ç. Gazete Çevresinde Gelişen Metin Türleri : Makale, Deneme, Sohbet, Fıkra, Eleştiri, Röportaj 
d. Kişisel Hayatı Konu Alan Metin Türleri: Hatıra, Gezi, Biyografi, Mektup, Günlük

22 Kasım 2013 Cuma

10. SINIF TÜRK EDEBİYATI DERSİ KONULARI-10. SINIF TÜRK EDEBİYATI MÜFREDATI-10. SINIF TÜRK EDEBİYATI KONULARI-10. SINIF TÜRK EDEBİYATI MÜFREDATI

10. SINIF TÜRK EDEBİYATI DERSİ KONULARI,10. SINIF TÜRK EDEBİYATI MÜFREDATI,10. SINIF TÜRK EDEBİYATI KONULARI,10. SINIF TÜRK EDEBİYATI MÜFREDATI,10. sınıf türk edebiyatı konuları ünitelenmiş

10. SINIF TÜRK EDEBİYATI DERSİ KONULARI (ÜNİTELENMİŞ KONU LİSTESİ)


1. ÜNİTE - TARİH İÇİNDE TÜRK EDEBİYATI
            Edebiyat Tarihi
            Türk edebiyatının Dönemlere Ayrılmasındaki Ölçütler

2. ÜNİTE - DESTAN DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
         1- Destan Dönemi
           a. Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Edebi Metinler (şiir)
           Koşuk
           Sagu
           b. Olay Çevresinde Gelişen Edebi Metinler (Destan)
           Türk Destanları 
           * Alp Er Tunga Destanı
         2 - Yazılı Edebiyat
           Köktürk Yazıtları (Orhun Abideleri)
           Uygur Metinleri

3. ÜNİTE - İSLAM UYGARLIĞI ETKİSİNDE GELİŞEN TÜRK EDEBİYATI
         1 - XI-XII. Yüzyıllarda İslamiyet v Türk Kültürü
         2 - İslami Dönem'de İlk Dil ve Edebiyat Ürünleri
            Kutadgu Bilig
            Atabetü'l-Hakayık
            Divan-ı Hikmet
            Divanü Lügati't-Türk
          3 - Oğuz Türkçesinin Anadolu'daki İlk Ürünleri
           A) Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Edebi Metinler (şiir)
             İlahi
             Nefes
             Gazel
          B) Olay Çevresinde Gelişen Edebi Metinler
              Battalname
              Danişmendname
              Saltukname
              Hamzaname
              Dede Korkut Hikayeleri
              Cemşid ü Hurşid
            C) Öğretici Metinler
               Makalat
               Mantıku't-Tayr
               Nasrettin Hoca Fıkraları
               Fütüvvetname
               Kitab-ı Siyer-i Nebi
               Müntahab-ı Şifa
       4 - XIV. Yüzyıldan XIX. Yüzyıl Ortalarına Kadar Osmanlı Edebiyatı
          A) Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Edebi Metinler (şiir)
            1. Divan Şiiri
                Divan Şiirinin Genel Özellikleri
                Gazel
                Kaside
                Rubai
                Tuyuğ
                Murabba
                Şarkı
                Muhammes
                Terkibibent
            2. Halk Şiiri
                 Halk şiirinin Genel Özellikleri
                  I. Anonim Halk Şiiri
                        Mani
                        Türkü
                  II. Aşık Tarzı Halk Şiiri
                         Koşma
                         Semai
                         Varsağı
                         Destan
                  III. Dini-Tasavvufi Halk Şiiri
                         Dini-Tasavvufi Halk Şiirinin Genel Özellikleri
         B) Olay Çevresinde Gelişen Edebi Metinler
                 1. Anlatmaya Bağlı edebi Metinler
                       Halk Hikayeleri
                       Mesnevi
                 2. Göstermeye Bağlı edebi Metinler
                       Karagöz
                       Meddahlık
                       Orta Oyunu
            C) Öğretici Metinler
                       Osmanlı Devleti Döneminde Düz Yazı İle Oluşturulmuş Öğretici Metinler
                       Dil ve Anlatım Özelliklerine Göre Osmanlı Nesri

21 Kasım 2013 Perşembe

9. SINIF DİL VE ANLATIM DERSİ KONULARI-9. SINIF DİL VE ANLATIM MÜFREDATI-9. SINIF DİL VE ANLATIM KONULARI-9. SINIF DİL VE ANLATIM DERSİ MÜFREDATI

9. SINIF DİL VE ANLATIM DERSİ KONULARI,9. SINIF DİL VE ANLATIM MÜFREDATI,9. SINIF DİL VE ANLATIM KONULARI,9. SINIF DİL VE ANLATIM DERSİ MÜFREDATI
 
9. SINIF DİL VE ANLATIM DERSİ KONULARI(ÜNİTELERE GÖRE SIRALANMIŞ)

1. ÜNİTE - İLETİŞİM, DİL VE KÜLTÜR
                   İletişim
                   İnsan, İletişim ve Dil
                   Dil-Kültür İlişkisi
9. sınıf edebiyat konuları için tıklayın

2. ÜNİTE - DİLLERİN SINIFLANDIRILMASI VE TÜRKÇENİN DÜNYA DİLLERİ ARASINDAKİ YERİ
                   Dillerin Sınıflandırılması
                   Türk Dilinin Terihi Gelişimi ve Türkiye Türkçesi

3. ÜNİTE - SES BİLGİSİ VE TELAFFUZ
                   Türkçenin Ses Özellikleri
                   Telaffuz

4. ÜNİTE - KELİME BİLGİSİ
                   Kelimede Anlam ve Kavram
                   Kelimelerin Farklı Anlamda Kullanımı
                   Anlam İlişkilerine Göre Kelimeler
                   Kelimelerde Anlam Değişmeleri
                   Kelime Grupları

5. ÜNİTE - CÜMLE BİLGİSİ
                   Cümlede Anlamın Oluşumu
                   Bildirdikleri Kiplere Göre Cümleler
                          Haber ve Dilek Kiplerinde Soru
                                            Haber ve Dilek Kiplerinde Olumluluk-Olumsuzluk
                   Metinde Kazandıkları Anlamlara Göre Cümleler

6. ÜNİTE - PARAGRAF BİLGİSİ
                   Anlatım Birimi Olarak Paragraf
                   Paragrafta Yapı
                   Paragrafta Anlam ve Ana Düşünce
                   Paragrafta Düşünceyi Geliştirme Yolları
                   Metin ve Paragraf

20 Kasım 2013 Çarşamba

2014 ŞUBATTA 10000 ÖĞRETMEN ATAMASI VAR-2014 ŞUBATTA 10 BİN ÖĞRETMEN ATAMASI VAR-2014 ŞUBATTA 10 BİN ÖĞRETMEN ATANACAK-2014 ŞUBATTA 10 BİN ÖĞRETMEN ATAMASI

2014 ŞUBATTA 10000 ÖĞRETMEN ATAMASI VAR,2014 ŞUBATTA 10 BİN ÖĞRETMEN ATAMASI VAR,2014 ŞUBATTA 10 BİN ÖĞRETMEN ATANACAK,2014 ŞUBATTA 10 BİN ÖĞRETMEN ATAMASI,MEB 2014 şubatta 10 bin öğretmen alacak,MEb şubatta atama yapacak

2014 ŞUBATTA
10 BİN ÖĞRETMEN ATAMASI YAPILACAK. BU AKŞAMKİ BİR PROGRAMDA BAŞBAKAN RECEP TAYYİP ERDOĞAN, 2014 ŞUBAT AYINDA 10 BİN ÖĞRETMEN ATANACAĞINI SÖYLEDİ.